Lions Club Borsele

Welkom bij Lions Club Borsele

Lions

Lions zijn leden van serviceorganisatie Lions Clubs International, een wereldwijde associatie van Lionsclubs waarin mensen vanuit vriendschap, zonder politieke, godsdienstige of beroepsmatige binding, op vrijwillige basis verschillende initiatieven nemen voor een betere samenleving.

Zaterdag 2 september 2023 organiseerde Lionsclub Borsele voor de derde keer een unieke dag: een autorit door het mooie Zeeland.
Een route door ons prachtige Beveland middels een oriëntatierit met eenvoudige opdrachten. Het doel was – naast een fantastische dag – geld inzamelen voor ons goede doel.
Het was een zeer geslaagde dag.
Kijk hier voor de OPLOSSING van de vragen »

Speerpunten 2023:

Promotie Paardensport Gehandicapten

Dit Lions-jaar zal onze fondsenwerving in het teken staan van Promotie Paardensport Gehandicapten (PPG). Sinds 1995 organiseren we ieder jaar op de eerste zondag van het nieuwe jaar de PPG-dag: een paardensport dag voor gehandicapten. Om dit te realiseren is weer veel geld nodig.
Klik hier voor meer online informatie en klik hier voor het persbericht bij 25jarig bestaan (PDF) ».
Bekijk hier de video van dat jaar »

Inloophuis voor mensen met kanker, hun naasten en nabestaanden

Net als in Middelburg, Zierikzee, Tholen en Hulst maken wij ons sterk om ook in Goes / Bevelanden een inloophuis te creëren van Stichting Westerlicht (www.westerlicht.eu):
een Centra voor mensen met kanker, hun naasten en nabestaanden.

NLdoet 2023

Op zaterdag 11 maart hebben we met een delegatie de dijk bij Baarland schoongemaakt.

De aangeleverde handschoenen & grijpers kwamen goed van pas. Net als de afvalzakken die we met goed gevoel in aanwezige container konden achter laten.
Dank aan locatie leider Jet Remijn, Milieu Educatie Centrum, Gemeente Borsele en natuurlijk onze Lions!

Klik op foto voor vergroting of klik hier en lees het artikel in de PZC »

‘We serve’

Het internationale motto van alle Lionsactiviteiten is ‘we serve’. Met deze gedachte proberen Lions oplossingen te vinden voor problemen in de samenleving. Wereldwijd gaat het hierbij om bijvoorbeeld het realiseren van medische voorzieningen voor blinden, het terugdringen van diabetes, ondersteuning van scholen, ziekenhuizen e.d.  Nederlandse Lions richten zich meer op het creëren van mogelijkheden voor kansarme kinderen, het organiseren en begeleiden van vakanties voor zieken en gehandicapten, financiële ondersteuning van goede doelen.
Steeds meer plaatselijke organisaties doen tegenwoordig een beroep op de Lionsclub in hun omgeving voor immateriële en materiële hulp.
Naast persoonlijke inzet organiseren Lions de meest uiteenlopende activiteiten om fondsen te werven.

Elke Lionsclub een eigen stijl

Elke Lionsclub is autonoom in haar keuze hoe zij vorm en inhoud wil geven aan de Lions doelstellingen. De kracht van een Lionsclub is vooral, dat de synergie van gebundelde vaardigheden en inzet van de leden altijd groter zal zijn dan de mogelijkheid van de individuele leden. Samen geeft men inhoud aan het internationale Lionsmotto ‘We Serve’.

De inzet van Lionsleden

Van iedere Lion wordt een actieve inzet verwacht om de Clubdoelstellingen te realiseren. Daar tegenover biedt de Club haar leden o.a. een brede oriëntatie in de wereld om ons heen, vriendschap, plezier en sfeer. Verder is er natuurlijk de voldoening om als Club iets te doen voor bijvoorbeeld gehandicapten, jeugd, ouderen en anderen die onze hulp goed kunnen gebruiken. Het is dan ook logisch dat elke Club bij de werving van nieuwe leden zorgvuldig en selectief is bij het aantrekken van nieuwe leden; de toekomst en het succes van de Club hangen er van af!

Lidmaatschap

Elke club heeft een eigen profiel. Men kan alleen op uitnodiging lid worden Interesse in de samenleving, de wil om de handen uit de mouwen te steken en de mogelijkheid om belangeloos tijd te geven aan de inzet voor anderen, dat zijn de belangrijkste eigenschappen van een Lion.

Promotie Paardensport Gehandicapten

Fietsproject