2022: 2e editie Zeeuw Leeuw Autorit

Zaterdag 23 april 2022 organiseerde Lionsclub Borsele weer een unieke dag: een autorit door het mooie Zeeland. Iedereen reed met zijn eigen auto door ons prachtige Beveland middels eenvoudige kaartlees-oriëntatie. Het doel was, naast een fantastische dag, geld inzamelen voor de goede doelen.
Lees snel verder »
Of bekijk hier de uitslag van 2022 (PDF) »

Dutch Night

Op zaterdag 30 november 2019 organiseerde Lions Club Borsele een avond ten bate van Promotie Paardensport Gehandicapten (PPG)
Aanvang van de avond is om 20.30 uur.
Gino Buysrogge – zal samen met zijn Buldoze Band – het beste van de Nederlandse artiesten uit de jaren 60, 70 en 80 live ten gehore brengen vanaf het biljart. U kent de nummers al lang, maar in geval van twijfel worden de teksten op een groot scherm getoond zodat u niet anders kan dan uit volle borst meezingen.
De zaal voor de optredens (met groot scherm voor de meezingteksten) gaat open om 19.30 uur.
Het bijwonen van deze meezingavond kost slechts 15 euro.
Kaarten online in de voorverkoop en ’s avonds aan de deur bij Café Baarends (Voorstad 17 in Goes) verkrijgbaar. Neem in dat geval contant geld mee.

Zeeuw Leeuw Autorit

Zaterdag 25 mei 2019 organiseerde Lionsclub Borsele een unieke dag: een autorit door het mooie Zeeland. Geen wedstrijd op snelheid of navigatie, maar een leuke en gezellige dag met hier en daar een kleine uitdaging. Iedereen reed met zijn eigen auto door ons prachtige Beveland middels eenvoudige kaartlees-oriëntatie. Het doel was, naast een fantastische dag, geld inzamelen voor de goede doelen.
Lees snel verder »
Of bekijk hier de uitslag (PDF) »

Goes zingt Elvis

Op zaterdag 5 mei 2018 organiseerde Lions Club Borsele een benefietdag ten bate van Ride4Kids.
De dag begon al om 15 uur met  een Elvis ruilbeurs, Fan’s meeting place, een kraam van de Elvis Presley Society België en echte Elvis Burgers.

De zaal voor de optredens (met groot scherm voor de meezingteksten) ging open om 19.30 uur.
Het bijwonen van deze meezingavond kostte slechts 15 euro.

Goes zingt Hazes

Op zaterdag 13 mei ’17 organiseerde Lions Club Borsele een benefiet avond ten bate van Voedselbank De Bevelanden en project Tovertuin van Stichting Het vergeten kind.

Op deze avond kwam dé André Hazes imitator naar Café Baarends in Goes. Samen met DJ Mark verzorgde hij een onvergetelijke en vooral gezellige avond voor.

Promotie Paardensport Gehandicapten

PPGIn 1995 is een kleine groep vrijwilligers vanuit een aantal serviceclubs in Midden- Zeeland begonnen met het organiseren van een jaarlijkse paardensportdag voor gehandicapten. Paardensport voor deze groep mensen  is meer dan alleen maar paardrijden; het is een belangrijke therapie waardoor ze “vrijwillig gedwongen” worden om op de rug van een paard mee te bewegen met het ritme. Zo worden spieren gestimuleerd die anders niet of nauwelijks aan bod komen en het bevordert de evenwichtsreacties. Maar ook zijn er grote voordelen op psychisch gebied. Door de relatie mens-paard worden ook emotionele reacties opgewekt, die goed zijn voor de persoonsontwikkeling.
Het zal duidelijk zijn, dat wij deze stichting een zeer warm hart toedragen.
U bent van harte uitgenodigd om op de eerste zondag… Lees verder »

Lions4envoorjaar

Lions4envoorjaarZowel in 2015 en in 2016 heeft Lions Club Borsele samen met Lions Club Kapelle de Bevelanden in april een benefiet feestavond georganiseerd. Een avond met verschillende live optredens en een heerlijk walking diner.
Zowel de sponsor- en een deel van de entreegelden & consumpties plus de opbrengst van de verloting waren voor de goede doelen. Stichting Opkikker was het doel voor 2015.  In 2016 zijn er cheques overhandigd aan ALS Zeeland en aan Stichting Leergelden Ossterschelderegio.
Beide avonden zijn tot stand gekomen door de steun van de optredende artiesten, de sponsors en natuurlijk de bezoekers.

Duo-fietsproject

doufiets2
Ieder zondagmorgen gaan twee van de Lions-leden op stap met cliënten van het Gasthuis in Goes op de duo-fietsen. Zo geven we de bewoners een uitstapje uit de sleur van iedere dag en een gezonde frisse neus in de prachtige omgeving van Goes.

NL Doet

Ook Lions Club Borsele steekt regelmatig de handen uit de mouwen.
Zo is de nieuwe locatie van voedselbank De Bevelanden op 10 december voorzien van een kleurtje op de wanden en is geholpen met de inrichting.
Ook op de NL Doet-dag, een dag waarop heel Nederland hand-en-span-diensten verleent, draag deze Lions Club zijn steentje bij. Of het gaat op schoonmaken en tuinonderhoud bij Rehobod of – zoals te zien bij Omroep Zeeland – maaltijd bereiden en server in Ter Valcke.  Bekijk hier de uitzending van Omroep Zeeland »